Fra bestyrelsen

Hjælp din forening.

At få en så stor og aktiv forening til at fungere kræver, at vi alle hjælper til. Der er mange forskellige gøremål, store som små.

Men inden du læser dette og får sved på panden, vil vi lige ha’ lov at sige: Det er sjovt og lærerigt at være hjælper – man er selvfølgelig selv med til at sætte stemningen…

Køge Vandreforening har 7 faste arrangementer om året plus det løse.

Det betyder en masse arbejde, som bestyrelsen prøver at fordele ud på mange hænder som muligt.

Det ligger i sagens natur, at vi alle sammen helst vil ud at gå, så hvis vi er mange til at løfte opgaven, betyder det, at den enkeltes opgave bliver mindre.

Ved arrangementerne er der meget planlægning.

Der skal planlægges ruter, og de skal både sættes op og tages ned, når arrangementet slutter.

Der skal planlægges, hvad vi vil sælge på rasterne, og det skal købes ind.

På startstedet/hjemmerasten hentes de ting frem, der skal bruges under arrangementet. Der skal sættes borde og stole op på startstedet til gængerne, der skal være et salgsbord, og der skal være et bord til salg af startkort osv.

Der er en masse varer, der skal slæbes ind, øl/vand og madvarer o.a.

Hjælperne på hjemmerasten tilbereder kaffe/te, smørrebrød etc., som skal sælges fra salgsbordet.

Der er ofte rast (måske flere) ude på ruten, der skal også være bemanding til det.

Sådan et job består f.eks. i at smøre mad, lave kaffe/te og sælge det sammen med øl/vand.

Bestyrelsen har en hjælperliste, hvor man kan blive skrevet på.