JAMMERBUGTEN 2014

Køge Vandreforenings bustur til Jammerbugten den 18. – 21. august 2014.

Mandag den 18. august 2014 startede 50 forventningsfulde medlemmer af Køge vandreforening med bus ud fra Køge station med destination Jammerbugten. Vejret så ikke for godt ud, hele søndagen inden havde regnen stået ned i tove. Hvordan skulle det gå, når store dele af turen er programsat med vandringer?

Lad det være sagt med det samme, det blev en succes fra start til slut. Lenna og Jørgen Poulsen er som sædvanlig vores kyndige rejse bureau.

Lennas minutiøse planlægning og Jørgens grundige forberedelser og spændende indlæg om de steder, bygninger og landskaber vi besøger, fortjener megen ros. Ingen kan være i tvivl om, at der er lagt mange resurser i forberedelserne, langt ud over hvad man kunne forvente af en professionel rejsearrangør.

Vi boede på hotel Klitrosen ved Slette Strand, og her var der ingen slinger i valsen. Gourmet middage, 2 og 3 retter, en aften med underholdning af en trylle kunstner og et meget hyggeligt samvær. En anden aften en sol nedgangs tur ud i klitterne i storm og rusk med tilhørende kranse kage og champagne. Første aften en stroppe tur i regnvejr i Fossdalen. Man keder sig sandelig ikke.

Vandreturene på 3, 10 og 20 km lå på 2’ dagen i terrænet omkring Slette strand og Svinkløv, 3’ dagen gik turen ad forskellige ruter fra Løkken over Rubjerg klit, Mårup Kirke til Lønstrup.
Første dag var der stop ved Bulbjerg klit, her blev den medbragte mad fortæret, i solskin.
Og selvfølgelig måtte vi da ind på Svinkløv Badehotel og have kaffe og valnødde lagkage. Lækkert var det, i smukke omgivelser på det historiske, gamle badehotel.

Hjemrejsedagen besøgte vi Limfjords øen Fur, hvor en veloplagt tur guide gjorde rundturen på øen til en både sjov og indholdsrig oplevelse. Frokosten blev indtaget i Fur Bryghus hyggelige restaurant. Bryghuset ligner en succes, der kommer masser af gæster året rundt.

Skal der være et lille ”aber dabei” kan man sige at programmet er lidt vel skarpt komprimeret. Det kniber at have tid til at fordøje oplevelserne og se sig lidt omkring på egen hånd.
Men det gav absolut ingen skår i glæden. Vi giver turen 5 store stjerner ud af 6, og glæder os allerede til næste år.

Den 31. august 2014
Kærlige hilsner fra Anitta og Niels-Bo.